Home > Overdenkingen > Door God vertroost

Door God vertroost

Iedere keer dat u genade toont, iedere keer dat u vriendelijk en genadig naar een ander bent, geeft u troost.

Een man uit onze gemeente hield me na een dienst aan en zei “Broeder Wilkerson, laat me u vertellen waar ik deze gemeente bezoek. Mijn 90 jaar oude moeder is onlangs overleden. Maar de afgelopen vier jaar heeft ze op bed gelegen en heb ik haar verzorgd. Bij de gemeente waar ik voorheen naar toe ging moest ik iedere zondag de dienst eerder verlaten om voor haar te zorgen. Na een tijd werd de voorganger dit beu en sprak mij ten overstaan van de hele gemeente hierop aan en zei ‘Als u wilt vertrekken ga dan nu, nog voordat ik aan de preek begin’.

Hier bij Times Square Church heeft nog nooit iemand mij er op aangesproken dat ik eerder vertrekt. Dat is voor u misschien maar iets kleins, maar voor mij is het iets groots. Ik heb hier nog niet hoeven uit te leggen aan iedereen dat ik eerder vertrek om thuis voor mijn moeder te zorgen”.

Genade moet in het gewone getoond worden, in dagelijkse dingen. Soms kan genade simpelweg een glimlach zijn waar begrip van uit gaat, of een arm rondom iemands schouder. Het kan zo simpel zijn als een sympathiek gelaat of een woord aan iemand die pijn heeft.

U kunt nooit genade tonen als u continu van uzelf denk “God moet wel boos op me zijn. Ik ga vallen – ik weet het gewoon zeker”. Hoe kunt u anderen troosten wanneer u nog niet geleerd heeft om troost te halen uit Gods genade voor u? “zodat wij hen, die in allerlei druk zijn, troosten kunnen met de troost, waarmede wijzelf door God vertroost worden … worden wij getroost, het is u tot een troost” (2 Korintiërs 1:4, 6).

Genadige Christenen zijn de troosters van de Heer. Zij kunnen genade en goedertierenheid tonen en spreken omdat ze de ongelooflijke troost van Gods genade voor hen ervaren hebben.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

