Home > Overdenkingen > Crisis bij het kruis

Crisis bij het kruis

Hoe verkrijgen we Jezus’ overwinning en kracht in onze levens? Hoe eigenen we Zijn opstanding en het Nieuwe Leven toe? Laat me u eerst het volgende vragen: Hoe weet u dat u gered bent? Dat is natuurlijk door geloof. De kennis van onze verlossing komt door ons geloof in Gods Woord.

Zo dienen wij ook het kruis op te nemen, het te omarmen en overwinning te ontvangen door geloof in de overwinnende kracht van Jezus’ vergoten bloed. We moeten toegeven “God, ik heb geen kracht. Ik heb niet de mogelijkheid om mezelf te verlossen, mezelf te kruisigen en ik heb geen enkele macht over zonde. Ik geef al mijn eigen pogingen op om te sterven aan zonde”.

Door geloof zijn wij “in Christus” – en we mogen genieten van alle voordelen van wat Hij heeft bereikt. Ziet u, vanaf het moment dat we opnieuw geboren worden zijn wij in Christus – en dat betekent dat we in alles zijn binnengetreden wat Christus overkomen is. Dit omvat Zijn overwinningen maar ook Zijn kruisiging. Wanneer we in overeenstemming zijn met Gods Woord dat onze zonden bovenmatig zondig zijn, moeten we ook in overeenstemming zijn met de goede dingen die het kruis ons biedt. Ze horen ons toe – omdat Jezus alles voor ons volbracht heeft.

Gods Woord zegt dat wanneer we het kruis omarmen, wij gekruisigd zijn met Christus en met Hem zijn opgestaan in een nieuwe leven. We zijn vrijgezet! We kunnen onze lichamen overleveren aan dienstbaarheid aan de Heer en onze leden overgeven als instrumenten van gerechtigheid.

Er zijn tijden dat u struikelt door ongeloof, maar u kunt zich vasthouden aan de waarheid dat uiteindelijk de overwinning voor u is, omdat u het uitroept “Heer, ik blijf op u vertrouwen totdat de overwinning daar is”.

Ik dank God voor het kruis van Christus en ik dank God voor haar crisis. Ik weet uit ervaring dat de grootste “genade prediking” in de wereld de prediking van het kruis is. Heeft u al de crisis van het kruis in uw leven gehad? Hoe zit het met dat bolwerk waar u zo graag van verlost wilt worden?

Er is een verlossing voor u vandaag, maar deze komt niet naar voren totdat u voor Jezus neerknielt en uw crisis bij Zijn kruis heeft gehad. Het is daar waar u in overeenstemming moet komen met Zijn woord: “Ik kan niet langer blijven doorgaan in mijn zonde, geen minuut langer! God, ik leg het bij Uw voeten!”

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

