Home > Overdenkingen > Jezus kwam om ons de hemelse Vader te openbaren

Jezus kwam om ons de hemelse Vader te openbaren

Jezus kwam als mens naar aarde om de mensheid te verlossen van zonde en van iedere soort van slavernij en gevangenschap. Dat feit ligt verankert in het denken en de harten van de meeste Christenen. Maar Christus kwam ook naar de aarde om de hemelse Vader aan ons te openbaren.

Jezus vertelde Zijn discipelen, “De vader heeft mij gestuurd” (Johannes 5:36). Hij zei “Ik kan van Mijzelf niets doen … want Ik zoek niet mijn wil, doch de wil van Hem, die Mij gezonden heeft” (Johannes 5:30). Uiteindelijk verklaarde hij “Ik ga tot de Vader” (14:12).

Luister aandachtig naar wat Jezus zegt: “Ik ben van de Vader gekomen en terwijl ik hier ben doe ik alleen Zijn wil. Ik zal spoedig weer terugkeren naar mijn Vader”. Jezus zei dat Zijn gehele leven volledig om de hemelse Vader draaide. Zijn komst naar aarde, Zijn bestemming terwijl Hij hier was en Zijn terugkeer. Het ging allemaal om het openbaren van de Vader.

“de Zoon kan niets doen van Zichzelf, of Hij moet het de Vader zien doen; want wat deze doet, dat doet ook de Zoon evenzo” (Johannes 5:19)

Jezus zei dat Hij van zichzelf geen wil had, dat Hij niets anders op aarde deed dan de wil van Zijn Vader. En het is waar, Christus vertelde de Farizeeërs: “Kijk naar mijn leven, mijn bediening, naar alle wonderen en goede werken die ik doe, en u zult de hemelse Vader zien. Alles wat ik doe is een weerspiegeling van Wie Hij is en alles heeft tot doel dat Hij aan u geopenbaard wordt”.

“Alle dingen zijn Mij overgegeven door mijn Vader en niemand kent de Zoon dan de Vader, en niemand kent de Vader dan de Zoon en wie de Zoon het wil openbaren” (Matteüs 11:27)

Jezus zegt hier “Het is onmogelijk dat u weet wie de Vader is tenzij ik het aan u openbaar. U kunt die openbaring niet op eigen kracht verkrijgen door simpelweg de Bijbel te lezen of naar de kerk te gaan. Ik moet Hem aan u openbaren”.

“niemand komt tot de Vader dan door Mij” (Johannes 14:6)

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

