Home > Overdenkingen > Het doel van intimiteit met Jezus

Het doel van intimiteit met Jezus

Het doel van intimiteit met Jezus is om een openbaring van de Vader te ontvangen. Als uw ogen niet geopend zijn voor de Vader bent u nog niet de volheid van intimiteit met Christus binnen gestapt.

Jezus vertelde Zijn discipelen “U heeft een openbaring nodig van Wie de Vader is. U moet in staat zijn om aan anderen te onderwijzen, die op dit moment als schapen zonder herder zijn. Ze denken dat het niemand wat kan schelen, dat het bastaarden zijn. Dus moet u de werken doen die Ik deed, spreken wat Ik gesproken heb. Ze moeten weten dat ze een liefdevolle Vader in de hemel hebben” (zie Johannes 14:6-9)

Geliefden, wij hebben die openbaring ook nodig. We moeten in staat zijn om tegen de wereld te zeggen “Kijk naar mijn leven, luister naar wat ik te zeggen heb. Zie de werken die ik doe, het gaat allemaal om mijn hemelse Vader”.

Ik kan me voorstellen dat Jezus het volgende tegen hen zei: “Dus, u wilt dat Ik u de Vader toon? Denk eens terug aan die bruiloft bij Kanaän, toen ik water in wijn veranderde. Dat was een uitdrukking van Mijn Vader. Hij toonde Zijn zorg over zelfs de kleinste, onbeduidende noden van Zijn kinderen. Hij toonde dat Hij geeft om gezinnen, om het huwelijk, over voedsel voor Zijn kinderen. Dat was de Vader die aan het werk was! Ik heb nooit iets op mezelf gedaan, maar alleen wat Hij me gezegd heeft te doen” (zie Johannes 14:10-11)

Hij vervolgd: “Herinnert u zich de spijziging van die 4000 mensen en later van 5000 mensen? Die mensen zaten al bijna drie dagen zonder eten. U zag hoe hongerig zij waren en u vroeg ‘Hoe zullen we hen voeden?’. Dus ik brak het brood en verdeelde de vis. U zag hoe het volk greep naar de overvloed aan voedsel. U herinnert zich ook alle manden met resten”.

Waarom zegt Jezus dat de Heilige Geest hen alles weer indachtig zal maken? Dit is zodat wij een openbaring van de Vader kunnen hebben. Zodat we in onze gedachte ieder wonder kunnen nagaan die Hij in onze levens gedaan heeft – iedere verlossing, ieder wonderbaarlijk werk. Jezus zegt door dit alles heen “Alles wat Ik voor u gedaan heb is een uitdrukking van de hemelse Vader – van wie Hij is en wat Hij voor u wilt zijn!”

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

