Home > Overdenkingen > God koos ervoor een Vader voor mij te zijn

God koos ervoor een Vader voor mij te zijn

“Ik heb gekozen wie Ik voor u wil zijn, hoe Ik wil dat u Mij ziet. Ik wil dat u Mij leert kennen als u liefdevolle, hemelse Vader”. Ik heb Hem niet gekozen, nee dit is de rol die Hij gekozen heeft om voor mij te zijn – een Vader.

Is God heerser van hemel en aarde? Is Hij almachtig? Zit Hij als de Koning van de vloed? Het antwoord op al deze vragen is natuurlijk JA. Maar in deze laatste dagen wil God dat wij een andere openbaring van Hem ontvangen: “Ik wil een een Vader voor u zijn en Ik wil dat u een zoon of dochter van Mij bent”.

Jezus wandelde Zijn hele leven op aarde in de wetenschap wie de Vader was, Hij kon Zijn wil, hoorde Zijn stem. Hij leefde ieder moment onder de aanschijn van Zijn liefde, Hij was nooit in verwarring of twijfel. Daardoor kon Hij alles onder ogen komen wat de vijand op Hem afwierp – iedere beproeving, iedere ontbering – omdat Hij wist dat Zijn Vader met Hem was. Hij kon zeggen “Ik weet dat ik een Vader heb die Mij gestuurd heeft. Hij heeft Mij gekozen en aangewezen en Hij is altijd met Mij. Ik ben nooit alleen!”

“opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt” (Johannes 17:21)

Jezus zei hier “U zegt dat u Mij wilt leren kennen, en dat is iets goeds. Maar nu wil Ik dat u Mijn Vader leert kennen. Ik wil dat u Hem leert kennen zoals ik Hem ken – als Vader!”

De Vader vertelt ons “Ik wil over u zweven, Ik wil uw beschermer zijn, Ik wil iedere demonische aanval verdrijven, u voorzien in al uw noden en u door al uw beproevingen leiden. Laat Mij uw Vader zijn!”

Sta er maar eens bij stil: Hij heeft u temidden van alle mensen op aarde uitgekozen. Hij heeft u niet alleen uitgekozen, maar Hij heeft u als Zijn eigen kind aangenomen. Zijn Geest vertelt u te roepen “Abba! U bent mijn Vader. U bent niet slechts de Vader van Abraham, of die van Petrus of Paulus, maar de mijne!

En u heeft mij tot mede-erfgenaam gemaakt, tot een broer van Jezus. U bent werkelijk de mijne!”

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

