Home > Overdenkingen > Een handeling uit liefde

Een handeling uit liefde

God heeft niet gewacht totdat ik “goed genoeg” zou zijn om Zijn zoon te worden. En Hij heeft ook niet gewacht totdat ik de juiste leer uitgevonden had. Nee, Hij zei “Zelfs toen je verloren was in zonde kwam ik bij je om je te verzoenen. Ik hield al van je toen je nog rond rolde in smerigheid. Ik heb je geroepen, ik heb je uitgekozen en geadopteerd enkel en alleen omdat ik je lief heb”.

Soms vraag ik mezelf af hoe God ooit naar deze wereld kan kijken en van ons kan houden. We zijn soms zo gemeen, zo onwaardig om geliefd te worden. Maar in Zijn genade zegt Hij tegen een ieder van ons “Ik wil jou, Ik heb jou uitgekozen,k omdat Ik een Vader wil zijn voor je!”

“Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden” (1 Johannes 3:1)

“Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons heeft liefgehad en zijn Zoon gezonden heeft als een verzoening voor onze zonden” (1 Johannes 4:10)

Hij heeft mij uitgekozen, niet omdat ik eerst van Hem hield, maar omdat Hij het eerst van mij hield. Hij heeft mij geadopteerd als Zijn kind enkel en alleen omdat Hij mij liefhad.

Dit alles brengt mij tot een prachtige conclusie: Ik hoef het niet allemaal zelf uit te zoeken. Ik hoef de diepgaande leer van rechtvaardiging, heiliging, afsterving en verheerlijking niet te begrijpen. Het enige dat ik hoef te weten is dat Hij mij uitgekozen heeft om Zijn zoon te zijn, wat betekend dat ik geliefd ben door de Vader.

Het maakt niets uit wat de hel ook op me afvuurt. Niets kan mij doen wijken van deze prachtige kennis: Ik ben geliefd en ik kan rusten in die liefde. Hij die mij heeft uitgekozen en van mij houdt zal mij bewaren en mij dragen – Hij zal mij nooit verlaten. Hij zal mijn hand nooit loslaten, omdat Hij Abba Vader is – mijn Vader!

Geliefden, ik ben een aardse vader en u kunt geen enkele rede in de hemel of op aard benoemd waarom ik ooit een van mijn kinderen in de steek zou laten. Ik vraag u daarom: Hoeveel te meer zal uw hemelse Vader dan niet met u zijn in alle dingen waar u dit leven doorheen gaat?

  1. Nog geen reacties.
  1. No trackbacks yet.

Plaats een reactie