Home > Overdenkingen > Hij zal een Vader voor u zijn

Hij zal een Vader voor u zijn

Mijn aardse vader wees mij altijd liefdevol terecht als ik me misdroeg. Maar iedere keer dat hij mij voor m’n broek gaf zorgde hij ervoor dat ik hem daarna een knuffel gaf. En hoe erg ik hem ook niet wou knuffelen, ik zal nooit vergeten hoe ik mijn hoofd op zijn schouder legde en in tranen uitbarstte. Hij zei altijd tegen mij “Ik hou van je David. Gods hand ligt op jou, en ik zal het niet toestaan dat de duivel jou te pakken krijgt”.

Zo horen we in Paulus’ tweede brief aan de Korintiërs ook een liefdevolle berisping van onze hemelse Vader. Hij waarschuwt “Ren zover mogelijk weg van zonde en de wereld als je maar kan. Ren weg van het kwaad!”

“Daarom gaat weg uit hun midden, en scheidt u af, spreekt de Here, en houdt niet vast aan het onreine. en Ik zal u aannemen, en Ik zal u tot Vader zijn en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Here, de Almachtige” (2 Korintiërs 6:17-18)

God vertelt ons hier “Ik heb ervoor gekozen uw Vader te zijn en Ik zal mijn rol niet delen met de duivel. Als u zich wilt vermengen met de wereld of u vast wilt blijven houden aan iets onreins in uw leven, dan zal onze gemeenschap niet werken. Als ik uw enige-en-echte Vader ga zijn, dan moet u de wereld en al haar pleziertjes achter u laten – leg uw zonde af. U kunt geen onreine dingen in uw leven houden”.

Verder zegt Hij het volgende: “Ik wil u leiden en richting geven. Ik wil u begunstigen zoals alleen Ik Mijn kinderen kan begunstigen. Daarom zal Ik het niet toestaan dat u tot Mij komt met handen die iets onreins hebben aangeraakt. Scheid u af van dat alles en Ik zal u ontvangen als een zoon of dochter. Ik verlang er naar om uw Vader te zijn!”.

Als u Jezus wilt volgen, kom dan niet half maar stap volledig uit de wereld. Uw Vader zegt “Als u Mij als Vader vertrouwt die u verlost, dan zal Ik de Heilige Geest naar u zenden en u kracht en autoriteit geven. Ik zal u temidden van uw worsteling hoop geven en Ik zal u er doorheen leiden”.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

