Home > Overdenkingen > Onderworpen aan de gerechtigheid van God

Onderworpen aan de gerechtigheid van God

Een ding die ons telkens weer beroofd van onze vreugde en vrede met God is ons eindeloze streven om Hem vanuit ons vlees te behagen. We probeer de Heer te behagen vanuit onze menselijke kracht maar het zal nooit genoeg zijn. Iedere overwinning zal slechts van korte duur zijn, en de volgende keer dat we verleid worden zullen we zelfs nog verder wegvallen.

De duivel komt naar u toe en fluistert: “Hoe zit het met die zonde waar u zich gisteren aan overgaf? U bent schuldig!”

U kunt antwoorden “Nee, ik heb daar al vergeving voor gevraagd. En ik heb God gevraagd om me te tegen te houden dat ik het niet meer doe. Het ligt allemaal onder het bloed”

“Maar u wordt nog steeds verleid”

“Dat is waar. Maar mijn Jezus heeft een ontsnappingsroute gemaakt voor mij. Zijn Woord zegt dat ik in staat zal zijn om de beproeving te dragen. Hij zal mij verlossen omdat Hij beloofd heeft dat te doen” (zie 1 Korintiërs 10:13)

“Maar God heeft nog steeds iets tegen u, er zijn nog zaken waar niet mee is afgerekend in uw leven”

Wanneer de aanklager komt met “onafgerekende zaken”, een of andere strijd die nog steeds in u raast, dan kunt u antwoorden met de volgende passage:

“Eerst was u van hem vervreemd en was u hem in al het kwaad dat u deed vijandig gezind, maar nu heeft hij u door de dood van zijn aardse lichaam met zich verzoend om u heilig, zuiver en onberispelijk bij zich te brengen” (Kolossenzen 1:21-22)

U kunt zeggen “Zelf toen ik in mijn gedachten nog vervreemd was door verschrikkelijk, kwade werken. Zelfs toen ik nog in de put van begeerte lag, zelfs toen ik een van Gods grootste vijanden was zegt de Bijbel dat Hij van me hield. Hij heeft me opgezocht en verzoend met Zichzelf. Hij heeft me overgebracht uit het koninkrijk van de duisternis naar het koninkrijk van het Licht en Hij heeft vrede gebracht tussen mij en Hem. Hij houdt van mij!”

De bijbel zegt dat wanneer we streven dat we “proberen onze eigen gerechtigheid te vestigen”. “Want onbekend met Gods gerechtigheid en trachtende hun eigen gerechtigheid te doen gelden, hebben zij zich aan de gerechtigheid Gods niet onderworpen” (Romeinen 10:3). Het is ons vlees dat aan het werk is!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

