Home > Overdenkingen > Een samenzwering van onderbrekingen

Een samenzwering van onderbrekingen

De hele hel schud bij het effectieve, vurig gebed van een enkele gelovige. Het krachtige gebed van slechts een voorbidder klinkt als een razende storm in de grotten van de verdoemden. Geen enkele stukje van de hel blijft onaangeroerd door een gelovige die zichzelf verloochend, zijn kruis opneemt en Christus volgt met zijn gehele hart.

Maar we moeten onthouden: Die ziel die het uitroept vanuit een pijnlijk verlangen naar de dieptes van Christus zal de centrale focus worden van satan’s samenzwering van onderbrekingen.

Een voorgaan schreef mij en zei “Mijn grootste strijd is niet met een of andere geheime zonde van het vlees maar met het behouden van een consistent gebedsleven en studie in het Woord van God! De duivel verleid me zelden met een seksuele zonde, maar hij maakt dat ik zo druk ben met de dagelijkse dingen van het leven dat mijn gebeds- en studietijd worden verdrongen. Ik sta dit niet opzettelijk toe maar ik raak meegesleept door allerlei projecten en onderbrekingen. Deze cirkel wordt keer op keer weer herhaalt en de duivel beroofd mij van mijn tijd met God”.

Net zoals miljoenen andere oprechte Christenen is deze voorganger het slachtoffer en een demonische samenzwering van onderbrekingen. En het hoofddoel van de duivel in deze aanvallen is de binnenkamer van gebed. Maar hoe houdt de duivel deze gelovigen weg uit deze angstaanjagende, geheime plaats? Doet hij dit met erotische beelden, met verzachtende gedachtes aan het ontsnappen naar alcohol of drugs, of door dromen over beroemheid en welvaart?

Nee, nooit! De duivel weet dat de persoon die één is met Christus niet verleid kan worden met zulke smerigheden. In plaats daarvan zoekt deze oude vos ernaar om iedere poging van de gelovige om in de aanwezigheid van God te komen te onderbreken.

Gemeenschap in gebed en de studie van Gods Woord zijn geen optie. Uw gedachte moet niet slechts zijn dat u zou moeten bidden maar dat u niet kunt overleven zonder gebed. Job verklaarde het volgende: “de woorden die hij sprak heb ik het meest van al gekoesterd” (Job 23:12 NBV).

Alleen wanneer gebed belangrijk genoeg wordt zult u er tijd voor maken om het te doen!

 

Lees ook:Een samenzwering van onderbrekingen” (volledige preek)

.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: