Home > Overdenkingen > De oogst van de Geest

De oogst van de Geest

“Die u de Geest schenkt en krachten onder u werkt, (doet Hij dit) ten gevolge van werken der wet, of van de prediking van het geloof?” (Galaten 3:5)

Paulus zegt dat God ons de Heilige Geest schenkt en dat Hij dat niet vanwege onze werken doet, maar vanwege ons geloof in Hem. Jezus is de enige persoon geweest die ooit de Heilige Geest volledig bezat. Maar in de geschiedenis zijn er veel mannen en vrouwen geweest die een grote mate van de Geest gegeven was. Dergelijke gelovigen hebben altijd geweten dat ze niet hoeven te streven om rouwig te zijn vanwege een verloren, gebroken wereld, omdat de Heilige Geest dit al in hun doet.

Ons aandeel is gebed: “Heer, U kent iedereen binnen mijn cirkel die onder overtuiging staat omdat U degene bent die hen overtuigt. U ziet iedere traan die valt in de stilte van de nacht en U kent iedereen die wanhopig is en het uitschreeuwt om hulp. Ik ben Uw instrument, vul mij met Uw last en leidt mij naar diegene die U heeft voorbereid”.

God wil ons om één rede bekrachtigen – om ons op de straat te krijgen, vervuld met Zijn Woord en geleid door Zijn Geest. Hij wil dat we in staat zijn om een doorborend, overtuigend woord te brengen die het onmiskenbare vuur van de Geest bevat!

Zet iets uw ziel in beweging voor het verlorene? Draagt u een last voor de mensen binnen uw cirkel? Of focust u zich eindeloos op uw eigen noden? Als u het hart van Christus niet kent en Zijn last niet heeft, dan kunt u nooit verwachten dat Hij u zal gebruiken.

En voor veel Christenen zal dit eeuwigheidswerk niet in een of ander verafgelegen land zijn, maar zal het zich richten op familie, vrienden en collega’s. De vereisten zijn echter precies hetzelfde. Om de verlorenen te bereiken moeten we de Heer vragen om tot hen te komen met overtuiging en om onze harten voor te bereiden met een tijdig woord.

Vast en bid en vraag de Heilige Geest u te leiden naar diegene die Hij heeft overtuigd en voorbereid om Zijn woord te horen. Vertrouw dan op Zijn leiding en macht om het wonderbaarlijke te doen!

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: