Home > Overdenkingen > Gods beschermende macht

Gods beschermende macht

Jesaja gebruikt het beeld van vogels om Gods beschermende macht over Zijn volk te illustreren: “als vliegende vogels, zo zal de HERE der heerscharen Jeruzalem beschutten, beschuttend redden en sparend bevrijden” (Jesaja 31:5). De Hebreeuwse betekenis van dit vers is “Zoals de hen waakt over haar jongen, zo zal de HEERE God Zijn vleugels spreiden over Jeruzalem”.

God vertelt hier aan Israël “Als u beschermt wilt zijn tegen de aanvallen van de vijand, verberg u dan onder Mijn vleugels. Ik zal u beschermen en bedekken op een manier zoals een moederkloek dit doet bij haar kuikens. U hoeft niet langer in angst voor uw vijanden te leven!”

Laat me u het volgende vragen: Bevind u zich momenteel in een grote strijd? Staat u oog in oog met een vijand die te machtig is voor u? Als dat het geval is, hoe verwacht u dan zuiver, trouw en als Christus te blijven terwijl anderen om u heen bij bosjes omvallen? Hoe zult u overwinning behalen over alle lusten en verleidingen wanneer de duivel als een briezende leeuw op u afkomt?

God vraagt u simpelweg het zwaard neer te leggen en er op te vertrouwen dat Hij namens u Zijn zwaard opneemt. Hij wil dat u op het punt komt waar u kunt zeggen “Heer, ik weet dat deze strijd niet meer de mijne is. Ik heb zo vaak gefaald, maar nu kom ik in eenvoudig geloof. Help me, God”

De Heer dringt er bij u op aan: “Klamp u vast aan Mij temidden van uw strijd. Uw overwinning is een kwestie van geloof in Mijn macht en bereidheid om u te verlossen. Wanneer de vijand u heeft overweldigd, kom dan tot Mij en stort uw ziel uit. Zoek Mij met geheel uw hart en Ik zal de strijd voor u leveren”.

De strijd is nooit de uwe, hij is altijd van de Heer

“Met zijn vlerken beschermt Hij u, en onder zijn vleugelen vindt gij een toevlucht; zijn trouw is schild en pantser. Gij hebt niet te vrezen voor de verschrikking van de nacht, voor de pijl, die des daags vliegt” (Psalm 91:4-5)

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

