Home > Overdenkingen > Verlossing uit Sodom

Verlossing uit Sodom

De meeste van ons denken bij Sodom aan een moderne, goddeloze stad als bijvoorbeeld San Fransisco, New York of New Orleans. Maar de waarheid is dat we alleen in onze eigen harten hoeven te kijken om Sodom te vinden. We zijn allemaal geboren met een Sodomitische natuur – een hart die bovenmatig slecht is. “In uw hart bedrijft u al onrecht, en overal op aarde geeft u vrij spel aan het geweld van uw handen” (Psalm 58:3).

Ik geloof dat de volgende passage openbaart hoe God ons verlost uit Sodom:

“Zijn goddelijke kracht immers heeft ons met alles, wat tot leven en godsvrucht strekt, begiftigd door de kennis van Hem, die ons geroepen heeft door zijn heerlijkheid en macht; door deze zijn wij met kostbare en zeer grote beloften begiftigd, opdat gij daardoor deel zoudt hebben aan de goddelijke natuur, ontkomen aan het verderf, dat door de begeerte in de wereld heerst” (2 Petrus 1:3-4)

God komt tot ons temidden van onze misleide, gebonden toestand met een krachtige belofte van een volledige en complete verlossing. Hij zegt “Ik geloof dat ik u al verlossen en zal bewaren voor iedere ongerechtigheid. Ik zal u een hart geven om Mij te gehoorzamen, dus laat u nu in beslag leggen door Mijn beloftes”.

Wat een prachtige, bevrijdende waarheid! We worden uit onze zonde geleid wanneer we Gods beloftes grijpen. Sta hier maar eens een moment bij stil. Petrus zegt dat de gelovigen die hij aanschreef in deze brief waren “ontkomen aan het verderf, dat door de begeerte in de wereld heerst” (vers 4). Hoe ontsnapten deze Christenen aan zonde? Aan hen werd een goddelijke kracht – leven en godvrucht – gegeven door hun geloof in Gods beloftes.

Geliefden, uw Vader wil dat u de volheid van vreugde in Christus leert kennen. Die vreugde zal alleen losbreken wanneer u bevrijd bent van de heerschappij van zonde. Dus sta het de Heilige Geest toe om de schoot van uw begeerte binnen te gaan om daar alles te verwijderen dat niet als Christus is. Bid er nu maar voor:

“O Vader, ik ben het met U eens over mijn zonde. De stank van al mijn compromissen hebben de hemel bereikt en ik weet dat het onmiddelijk moet wijken. Heer, ik ontvang Uw liefdevolle, goddelijk ultimatum en ik leg alles voor U neer. Verbrand alles wat goddeloos en kwaadaardig is in mij en laat Uw belofte mijn hart in beslag nemen. Leid mij naar de berg van Uw Heiligheid”.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

